Sportsterapi

Sportsterapi henvender sig primært til fysisk aktive personer og sportsfolk, men kan selvfølgelig anvendes til alle, der er så uheldige at pådrage sig en overbelastningsskade såsom løberknæ, springerknæ, tennisalbue, seneskedehindebetændels, skindebensbetændelse, golfalbue og til muskulære overbelastninger – f.eks. ondt i ryggen, spændte skuldre og nakke, lændeproblemer m.m.

Jeg anvender flere forskellige behandlingsformer såsom sportsmassage, akupunktur, trickerpunktsbehandling, zoneterapi, PNF-udstrækninger, tapening med kinesiotape og sportstape.

Sportsakupunkturen er speciel effektiv til at få musklerne til at slappe af, og til at fremskynde kroppens egen helingsproces, når der er opstået en inflammation, ligesom den kan arbejde på det mere psykiske plan i forbindelse med konkurrencer og lignende.

Sportszoneterapi anvendes til at forbedre kredsløbet, fordøjelsen, hormoner, immunforsvaret og balance i nervesystemet og til at få ro på kroppen og dens systemer, så den aktive krop kan fungere bedst muligt.

Udover at give Sportsterapi på klinikken anvendes behandlingsformen i forbindelse med sportsarrangementer, hvor udøverne kan tilbydes behandling som opvarmning før korkurrence, og for at fremme restitutionen. Endvidere anvendes den til at give førstehjælp ved skader i bevægeapparatet i form af nedkøling og tapning.

De positive virkninger ved sportsterapi:

• Spændte og stive muskler løsnes hvorved kroppen afstresses
  • Restitutionstiden afkortes
  • Smertelindring
  • Retter op på kroppens ubalancer
  • Mindske stress niveauet
  • Fremskynder kroppens egen helingproces ved inflammation

KLINIK SKOVLY • Bjellekjærvej 6 • 3670 Veksø • Tlf: 2015 3098 • E-mail: annette.nille.larsen@gmail.com

Design/teknik: Idé Tekst Reklame